måndag 10 september 2007

Upprörande McDonalds!!!

Jag tycker nog att det är ok att de säger att det är bra med frukt och grönsaker, men att de försöker lura mig - det gillar jag inte. Det var i och för sig längesedan de gick ut med kampanjen att de skulle göra Happy Meal för barn mer nyttig, men eftersom jag inte sett någon ta upp detta till diskussion måste kanske jag göra det.

Vad händer om man "lägger till" frukt eller grönsaker till en redan existerande meny?
Utan att ta bort något?

Jo, man gör portionerna större! Och det är bra?

Nej - våra barn äter fortfarande allt som är i Happy Meal och pressar i sig lite till...

Så får man 100% onyttigt att bli 75% onyttigt.
Gör en portion 25% större! Ät 125% och bli lurad!!!

Jisses - vad smart jag känner mig!

När jag ville byta ut pommes frites till morötter fick jag höra följande:
- Men dé é ju' redan morötter mé - han behöver ju' inte äta upp "pommisarna"...

Ge mig två påsar morötter för i helv....!

/Jessica

Inga kommentarer: